Stook- en servicekosten

8.5 (50) uit 50 reviews
Incompany Klassikaal, Hybride, Online

Hoe verreken je de stook- en servicekosten juridisch correct, efficiënt en klantvriendelijk?

Documentatie aanvragen

Algemeen

Het afrekenen van de stook- en servicekosten is een primair proces waarbij nogal wat komt kijken: juridische kennis, administratie, communicatie en enig bouwkundig inzicht. Een stroef proces en fouten bij de afrekening kunnen voor de corporatie veel schade opleveren. Deze cursus gaat daarom in op wet- en regelgeving en de stappen die je moet zetten als je bestaande servicekosten wilt wijzigen of nieuwe kosten wilt gaan doorberekenen. Ook bespreken we de werkwijze van de huurcommissie, de kostenverdeling (ook bij VvE’s) en hoe je het proces van stook- en servicekosten het best kunt inrichten.

Wat levert het je op?
  • Relevante kennis op het gebied van wet- en regelgeving
  • Inzicht in het beleid en werkwijze van de Huurcommissie
  • Kennis van rechten en plichten van (ver)huurders
  • Inzicht in het afrekenproces
  • Inzicht in de opbouw van servicekosten
  • Kennis van verdeelsleutels en de berekenwijze
  • Kennis van de overlegwet en het servicekostenpakket
  • Inzicht in de kostenverdeling in het algemeen bij VvE’s

Geschikt voor jou?

Deze cursus is geschikt voor alle corporatiemedewerkers die betrokken zijn bij de afrekening van de stook- en servicekosten. Bijvoorbeeld voor medewerkers bedrijfsvoering, financiën, gebieds-, wijk-, woonconsulenten, verhuurmedewerkers en -makelaars.

Aanvraag Collega-korting

Wil je met twee of meer personen vanuit één organisatie deelnemen aan deze opleiding? Neem dan contact met ons op voor mogelijke collega-korting.

Programma

In de cursus worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Wet- en regelgeving
  • Het opstellen van de afrekening
  • Afrekenen binnen de VvE
  • Wijzigen of toevoegen van diensten
  • Huurtoeslag
  • Overleg met huurdersorganisaties
  • De warmtewet
  • De huurcommissie
  • Je persoonlijke leervragen

Aan het einde van deze cursus ontvang je een certificaat van deelname.

Data en kosten

Hieronder vind je een overzicht van de data en kosten voor deze opleiding.

Kosten
Deelnamekosten
€ 370,00
Arrangementskosten per dag
€ 55,00
Alle kosten zijn exclusief BTW
Opleidingsdata

Staat de datum van jouw keuze hier niet bij? Schrijf je in op de wachtlijst en we nemen contact met je op zodra er een nieuwe datum bekend is.

Startdatum
Locatie
11 apr 2025 Voldoende plekken
Gouda
21 nov 2025 Voldoende plekken
Amsterdam
Datum heeft doorgagarantie
Wachtlijst

Reviews

Helix Academy staat voor kwaliteit. Daarom evalueren we al onze opleidingen. Lees hier een aantal evaluaties terug.

Klantreferentie
“Het is een leerzame opleiding, gegeven door docenten met veel praktijkervaring.”
Guus van Gelder – teamleider Bedrijfsvoering Elan Wonen
Lees volledige referentie
Klantreferentie
“We geven een 8: Een 8 is voor ons echt goed, we waren erg blij met deze cursus”
Daniëlle Frijhoff - Manager contractbeheer Ymere
Lees volledige referentie
Razia Rasooli
10
Leerzame cursus met nuttige informatie voor in de praktijk!
Roos Peek
9
Duidelijke en heldere uitleg, goede voorbeelden uit de praktijk. Veel ruimte voor interactie en vragen
Christa
10
Interactieve cursus, Ferenc heeft goed, duidelijk uitleg gegeven, ook door middel van voorbeelden. Het was prettig om de cursus zo te volgen.
Frouwkje Breur
8
Ik vond het een leerzame training die voor ons op maat was gemaakt.
Sebastienne Van Der Westen-Vervaart
Thuisvester
9
Positief en leerzaam
Guus
9
Goede interactie cursusleider met cursisten

Vrijblijvend advies

Wil je weten welke opleiding het best bij je past of hoe we een opleiding incompany kunnen organiseren? Bel naar 0182 – 682 349 of vul het contactformulier in.

Vul contactformulier in