Klantcase Lefier

Helix Academy (voorheen HabiTask) verzorgde een training servicekosten voor zowel de medewerkers als de huurdersorganisatie.
Lefier werkt in 8 gebiedsteams om zo dicht mogelijk bij de klant te kunnen opereren. De afrekening van de servicekosten was tot voor kort niet eenduidig voor alle gebieden.
Mireille Dijk (Manager gebiedsteam en portefeuillehouder servicekosten) werkt aan een verbetertraject, waarin mooie stappen gemaakt zijn in het verbeteren en uniformeren van het proces.
“Ik kijk heel positief op het traject terug. De docent had grondige kennis en ook veel praktijkervaring.”
Mireille Dijk – Manager gebiedsteam Lefier
Lefier wilde daarnaast de kennis over Servicekosten van de medewerkers verbreden. Omdat huurders een belangrijke samenwerkingspartner zijn, hebben ook zij de training, tegelijk met de medewerkers gevolgd. Samen met Mireille kijken we terug op dit traject.
Mireille: “Ik kijk heel positief op het traject terug. De docent had grondige kennis en ook veel praktijkervaring. Het algemene verhaal over servicekosten was voor iedereen boeiend. In de middag gingen we rekenen, dat was voor de medewerkers die vooral in het sociale vak werkzaam zijn, zoals medewerkers bewonerszaken, even doorbijten ;-). Maar ook voor hen is dit juist goed, dan krijgen ze ook meer gevoel hierbij. Daarnaast is het goed geweest voor de onderlinge verbondenheid van collega’s van financiën. Immers, servicekosten zijn van iedereen!
We hebben er bewust voor gekozen groepen te mengen (sociaal, financiën, huurders). Hoe is dit bevallen?
“Werken in gemengde groepen, was een goed idee. De huurders gaven ook aan wat er in verleden soms niet goed ging, het was constructief om deze punten te bespreken. Er was genoeg ruimte voor het gesprek en het leren van elkaar”.
Wat vonden jullie van de docent?
“De docent, Ralph, was plezierig en deskundig, hij had leuke, interactieve werkvormen. Mensen gingen samen aan de slag, dit werd erg gewaardeerd. Ralph rules. Door het inzicht van de docent weten we nu dat Lefier goed bezig is met het Servicekostenproces. We hebben ook inzicht gekregen in dingen die nog beter geregeld kunnen worden. Deze inzichten zijn gelijk meegenomen in het herschrijven van het proces.
Al met al een prima cursus. Die er zeker aan heeft bijgedragen dat we bij Lefier een aardig eind op de goede weg zijn”.