Communicatieve vaardigheden voor technici (STAP-pakket)

Cursusduur

2 dagen

Locatie

Utrecht / Gouda

Vanaf 1 november 2022

Gratis* pakket met het STAP-budget!

Lees hier meer over de subsidie van € 1.000,- (incl. BTW) voor vrijwel iedere burger in Nederland.

Deze tweedaagse cursus is speciaal bedoeld voor deelnemers met een technische achtergrond, die hun communicatieve vaardigheden willen verbeteren. Een heldere en duidelijke communicatiestijl helpt jou namelijk een stuk verder in je dagelijkse werk, of het nu gaat om gesprekken met je collega-teamleden, een overleg met een opdrachtgever of gesprek met een ontevreden huurder. Tijdens deze korte cursus gaan we aan de slag met professionele communicatie en klantgericht handelen.

Lunch
Leren is leuk! Daarom bieden wij jou graag een lunch aan wanneer je deze cursus volgt met behulp van de STAP-subsidie.

Aanvraagproces
Op de laatste pagina van onze STAP-brochure vind je meer informatie over het aanvraagproces.

*Vanaf 1 november 2022 kun je deze pakketten volgen met behulp van de subsidie vanuit het STAP-budget. Hierdoor is deelname voor jou als cursist kosteloos.

Dit pakket is bedoeld voor personen die gebruik willen maken van het STAP-budget van de overheid.

Deze basiscursus is speciaal bedoeld voor deelnemers met een technische achtergrond, die hun communicatieve vaardigheden willen verbeteren.

Na het volgen van deze cursus:

  • Heb je inzicht in verschillende communicatiestijlen en ook in jouw eigen communicatiestijl
  • Ben je bekend met de begrippen en toepassing van verbale en non-verbalen communicatie
  • Weet je wat effectief taalgebruik is en ben je in staat dit toe te passen
  • Heb je geleerd om vragen te stellen, door te vragen, samen te vatten en actief te luisteren
  • Ben je in staat om te gaan met weerstand, klachten en verwijten
  • Ken je de kenmerken van klantgericht werken en leer je te kijken door de ogen van de klant
  • Heb je inzicht in het belang van (jouw eigen) houding en uitstraling naar klanten
  • Weet je op een effectieve manier verbale én non verbale communicatie in te zetten in de richting van klanten

Communicatieve vaardigheden voor technici

  • Klantgericht handelen
  • Kenmerken van klantgericht werken
  • Klantwensen en klantbehoeften– kijken door de ogen van de klant
  • Houding en uitstraling naar je klanten
  • Communicatie met je klanten
    • Verbale communicatie
    • Non-verbale communicatie
  • Voor wie

    Dit pakket is bedoeld voor personen die gebruik willen maken van het STAP-budget van de overheid.

    Deze basiscursus is speciaal bedoeld voor deelnemers met een technische achtergrond, die hun communicatieve vaardigheden willen verbeteren.

  • Leerdoelen

    Na het volgen van deze cursus:

    • Heb je inzicht in verschillende communicatiestijlen en ook in jouw eigen communicatiestijl
    • Ben je bekend met de begrippen en toepassing van verbale en non-verbalen communicatie
    • Weet je wat effectief taalgebruik is en ben je in staat dit toe te passen
    • Heb je geleerd om vragen te stellen, door te vragen, samen te vatten en actief te luisteren
    • Ben je in staat om te gaan met weerstand, klachten en verwijten
    • Ken je de kenmerken van klantgericht werken en leer je te kijken door de ogen van de klant
    • Heb je inzicht in het belang van (jouw eigen) houding en uitstraling naar klanten
    • Weet je op een effectieve manier verbale én non verbale communicatie in te zetten in de richting van klanten

  • Programma

    Communicatieve vaardigheden voor technici

    • Klantgericht handelen
    • Kenmerken van klantgericht werken
    • Klantwensen en klantbehoeften– kijken door de ogen van de klant
    • Houding en uitstraling naar je klanten
    • Communicatie met je klanten
      • Verbale communicatie
      • Non-verbale communicatie

  • Data & kosten