Omgaan met weerstand
Hoe herken je verschillende soorten weerstand bij je gesprekspartner, klant, leidinggevende of collega? Hoe kun je dit bespreekbaar maken en de weerstand wegnemen?
Hoe herken je verschillende soorten weerstand bij je gesprekspartner, klant, leidinggevende of collega? Hoe kun je dit bespreekbaar maken en de weerstand wegnemen?
Heb je te maken met klanten of collega’s die gedrag van weerstand vertonen? Weerstand is het gevolg van het onvoldoende aansluiten bij de belevingswereld van je ‘gesprekspartner’. Het probleem van weerstand in het contact met de ander ligt dus vaak bij de wijze van benadering. Wanneer je weerstand ervaart word je geconfronteerd met een gesprekspartner die zich onder druk gezet voelt, iets tegen zijn zin in moet doen, of zich niet gehoord, gezien of erkend voelt.
Je ervaart (intern of extern) weerstand en wil dit kunnen wegnemen.
Ter voorbereiding van de cursus lees je de reader ‘Weerstand … en dan’ en maak je de opdrachten. Tijdens de cursus worden de volgende onderwerpen behandeld:
Aan het einde van deze cursus ontvang je een certificaat van deelname.
Deze opleiding bieden wij incompany aan. Mocht je vragen hebben of een vrijblijvend advies willen, kun je contact opnemen met Helix Academy via 0182 – 682 349 of incompany@helix.nl.
Helix Academy staat voor kwaliteit. Daarom evalueren we al onze opleidingen. Lees hier een aantal evaluaties terug.