Klantgericht werken

8.2 (80) uit 80 reviews
Incompany Klassikaal

Hoe klantgericht ben je? Hoe is bijvoorbeeld je houding en uitstraling naar klanten en hoe communiceer je met hen? Hoe ga je om met klachten?

Documentatie aanvragen

Algemeen

Je hebt dagelijks contact met klanten. Je spreekt tientallen mensen, die allemaal wat anders willen. Je weet dat de organisatie waar je werkt klantgericht wil werken. Maar wat is dat precies? En hoe klantgericht ben jij eigenlijk?

In deze cursus staan de wensen van de klant centraal en leer je hoe je met praktische tips en trucs optimaal kunt inspelen op deze behoeften. Bovendien krijg je inzicht in verschillende communicatiestijlen en kijken we naar je persoonlijke stijl.

Wat levert het je op?
  • Vaardigheden om je klantgerichtheid naar een hoger niveau te brengen
  • Inzicht in de belevingswereld van klanten (gedrag, wensen en behoeften)
  • Inzicht in de effecten van jouw persoonlijke communicatiestijl
  • Klantgerichtheid kunnen vertalen naar je dagelijkse werkzaamheden
  • Kunnen schakelen tussen diverse soorten klanten en gesprekken

Geschikt voor jou?

Je wilt klantgerichter leren werken. Deze cursus is voor medewerkers met interne of externe klantcontacten.

Programma

In deze cursus staan de wensen van de klant centraal en leer je hoe je met praktische tips en trucs optimaal kunt inspelen op deze behoeften. De volgende onderdelen komen aan bod:

Trends

  • Hoe denken klanten?
  • Wat zijn de trends in hun gedrag?
  • Wat betekent dat voor jouw werk?

Organisatie

  • Wat is de gedragscode en ambitie van je werkgever, wat betreft de communicatie met klanten?
  • Wat betekent dat voor jouw communicatie?

Persoonlijk doel

  • Hoe werk je?
  • Oefeningen: concrete situaties uit je dagelijkse praktijk. Waar loop je tegen aan?
  • Wat zou jij willen veranderen of aanscherpen?
  • Hoe ga je dat doen?

Plan

  • Wat neem je mee uit de training?
  • Je maakt een haalbaar plan om je werk leuker en effectiever te maken

Aan het einde van deze cursus ontvang je een certificaat van deelname.

Maatwerk

Deze opleiding bieden wij incompany aan. Mocht je vragen hebben of een vrijblijvend advies willen, kun je contact opnemen met Helix Academy via 0182 – 682 349 of incompany@helix.nl.

Reviews

Helix Academy staat voor kwaliteit. Daarom evalueren we al onze opleidingen. Lees hier een aantal evaluaties terug.

Maurice Lenssen
Heemwonen
8
Leuke en informatieve cursus. Die mede door Astrid tot leven komt. ;-)
Robert Landman
Woonbedrijf Ieder1
8
Veel herkenbaar. Leerstof was weggezakt. Goede training
Rachel koetsier
9
Fijne training gehad, ook digitaal. Persoonlijke aandacht
Leo
Woonbedrijf ieder1
9
De training was zeer duidelijk en zeker niet saai. Compliment
Wilco Bolink
8
Goede ervaring met de cursusleiders.
Anne-Marie Reuvers
9
Weer nuttig, in de waan van de dag vergeet je het geleerde vaak op den duur weer. Nu weer even attent op de gesprekstechniek gemaakt.
Sharon Moor
Woonbedrijf ieder1
9
Duidelijke stof en gaat goed in op de praktijk. Enthousiaste trainers.
Frank Smeenk
8
Leerzaam
Inge Hofstede
Vestia
10
De cursus was op een gemoedelijke en gezellige wijze aan elkaar gepraat. Er heerste een prettige sfeer.
Van Schie
Vestia
8
Zag tegen deze dag op, maar vooral door de kennis en rustige manier van benaderen van Sebastiaan heeft deze dag voor mij tot een succes gemaakt
Liesbeth van den Broek
8
Leuke training! Leerzaam.
Luc
7
Goede en nuttige training. Gegeven door gedegen docent.
Wietske Oosterhoff
9
Goed, leerzaam.
Lou smeets
Maasvallei
10
Niet meteen oplossingsgericht beginnen, emotie laten uiten en samenvatten.
Inge de Regt

Vrijblijvend advies

Wil je weten welke opleiding het best bij je past of hoe we een opleiding incompany kunnen organiseren? Bel naar 0182 – 682 349, vraag de online opleidingsgids aan of vul het contactformulier in.

Vul contactformulier in