Klantcase Woonbedrijf
De (senior) klantbeheerders van Woonbedrijf zijn zelf met de vraag gekomen voor een schrijfcursus. Het programma van HabiTask sprak hen aan, dus werd HabiTask uitgenodigd een aanbod te doen.
Voor HabiTask is het bij een schrijfcursus van belang dat iedereen vanuit dezelfde (bedrijfs)filosofie en huisstijl schrijft. Woonbedrijf vond het mooi dat het initiatief uit de medewerkers zelf kwam. Om deze reden wilden ze dit niet verplicht stellen voor alle medewerkers, omdat dit nu juist haaks staat op het eigen initiatief van de medewerkers. Daarom hebben we besloten om met de medewerkers te starten die zelf de vraag hadden, in de hoop dat dit zich als een olievlek door de rest van de organisatie zou verspreiden. En dat gebeurde; verdeeld in 6 groepen volgden zo’n 70 medewerkers van Woonbedrijf de cursus, aangestoken door elkaars enthousiasme. Ook de afdeling Communicatie zelf kreeg een op maat gemaakte training.
Uiteindelijk een geslaagd traject, waar deelnemers en opdrachtgever erg enthousiast over zijn.
En wat vonden de deelnemers van de training?
Ik heb een cursus klantgericht schrijven van Mart meegemaakt. Mart weet snel tot de kern te komen en geeft snel aan wat er beter kan in mijn/onze manier van schrijven.
Met een grote dosis humor en spontaniteit is de cursus erg leuk en tegelijk confronterend. Je gaat aan de slag met concrete voorbeelden uit je eigen organisatie waardoor het tastbaar en dichtbij komt en je direct aan het denken wordt gezet. Door de dag heen wordt het snel duidelijk hoe onze ontvangers, door de manier waarop wij schrijven, naar ons kijken. De cursus is praktisch, toepasbaar, en geeft veel inzicht in hoe het anders, maar vooral leuker kan!
In de cursus van Mart ben jij aan het werk en daar heb je direct voordeel van. Kortom: veel inzicht, veel humor, confronterend maar heel leerzaam en van toegevoegde waarde voor de deelnemers. Woonbedrijf Eindhoven
De voorbeelden uit de praktijk die gebruikt werden tijdens de training spreken aan en zijn heel herkenbaar. Ook wist de docent mij te boeien tot de laatste minuut. Marian Rooyakkers
De cursusinhoud was echt ‘to the point’. Confronterend en met een fijne interactie! Lex Niekoop
Bij de cursusinhoud zaten vele goede voorbeelden. De docent was heel enthousiast en kundig. Ellen
Wil je ook maatwerktrajecten voor de cursus Klantgericht schrijven? Bel dan 0182 – 682 349 of mail academy@helix.nl en onze opleidingsadviseurs helpen u graag verder!