Klantcase Wonion

Wonion wilde leren hoe zij haar woningen beter kan verhuren, gegeven dat ze een krimpgebied zijn. Helix Academy (voorheen HabiTask) verzorgde een mooi maatwerktraject!

De Achterhoek heeft te maken met krimp. Dit heeft negatieve effecten op de verhuurbaarheid van woningen. Dit vertelde André ten Berge, manager wonen van Wonion, in een open gesprek. Hij wilde graag dat de verhuurmedewerkers en -makelaars meer zouden leren over netwerken, hoe zoek je partners, hoe verleid je huurders, kortom: marketing!

De training

Na een intake met de docent, is het programma vastgesteld: Vijf medewerkers kregen 3 dagen training van Arnoud Spithoven. Eerst werd bij het theoretische deel van marketing stilgestaan, namelijk de 4 P’s van marketing (Product, Prijs, Plaats, Promotie). Daar is een vijfde, heel belangrijke, aan toegevoegd, namelijk Proces/Personeel.

André ten Berge: “Het verhuurproces was bij corporaties administratief gestuurd. Nu we in een krimpgebied en een crisis zitten, moeten we anders gaan denken. Onze eerste reactie is om aan Prijs iets te doen, maar hebben we wel het goede Product? Deze vraag heeft tot een bezinning op ons Proces geleid, namelijk dat de verhuurmedewerkers een krachtigere stem krijgen in het ontwikkelproces van nieuwe woningen. Dit is lastig, zeker als je aan tafel zit met een architect, bouwer en vastgoedmedewerkers, maar we werken hier wel aan.”

“Door de training zijn we dieper gaan nadenken over de marketing van ons vastgoed”

André ten Berge – Manager wonen Wonion

“Het theoriedeel van de training bleek eerst anders dan verwacht, maar het heeft er wel toe geleid dat we niet alleen naar het opstellen van een wervingscampagne e.d. gekeken hebben, maar dieper zijn gaan zoeken.”

Koppeling praktijk

Na de eerste en tweede dag kregen de medewerkers huiswerkopdrachten, waarin ze het geleerde in praktijkcases moesten toepassen.

Helix Academy vindt het belangrijk dat is trainingen de theorie aan de praktijk gekoppeld wordt, door middel van bijvoorbeeld praktijkopdrachten. Het is een kers op de taart wanneer corporatiemedewerkers naar aanleiding van een training verbetervoorstellen voor hun corporatie doen! En dan was er nog iets met M&M’s, maar als u hier meer over wilt weten, moet u zelf deelnemen aan de cursus.

“Door de docent ben ik er weer bij stilgezet dat ik meer door de ogen van de klant moet kijken.”
Roy Wassink - Makelaar Wonion

Vrijblijvend advies

Ook belangstelling voor een incompanytraject binnen jouw organisatie? We denken graag met je mee. Bel naar 0182 – 682 349 of laat je gegevens achter.

Vul aanvraagformulier in