Een professionelere werkvloer dankzij persoonlijke aandacht

Cornell werkt 4,5 jaar voor Cordaan als manager technisch beheer. Cordaan is als organisatie gespecialiseerd in het bieden van zorg op gebied van verpleging, begeleiding en ondersteuning. Als manager bij Cordaan zijn twee zaken van belang volgens Cornell. “Ik vind het belangrijk dat het team zich fijn voelt op de werkvloer en zich blijft ontwikkelen. Hierin speelt Helix Academy een belangrijke rol.”
Het doel van Cornell is dat zijn team kan meepraten met de opdrachtgever. Via internet is de manager terechtgekomen bij Helix Academy. Na een aantal gesprekken met medewerkers van Helix Academy had Cornell meteen een goed gevoel. “De organisatie luistert naar de vraag en zet dit om in passende cursussen. Hierdoor heeft het team kennis opgedaan die direct toepasbaar is in de praktijk. Door de cursussen en de ervaring van de docenten uit de praktijk is er een professionaliseringsslag gemaakt op de werkvloer.”
“Door de cursussen en de ervaring van de docenten uit de praktijk is er een professionaliseringsslag gemaakt op de werkvloer.”
De opleidingen op kantoor
De zorgorganisatie is begonnen met de cursus huurrecht. Een NEN-2767 training is gegeven onder het personeel van de afdeling onderhoud en beheer. De organisatie heeft daarnaast nog twee cursussen op de planning staan. Dit houdt in dat een docent de cursus op kantoor komt geven. “Het is voor ons prettig om de opleidingen bij ons op kantoor te doen. Voor onze medewerkers is dit fijn omdat ze de cursussen kunnen volgen zonder dat ze hiervoor extra reistijd hoeven te maken. Daarnaast is de drempel lager om de opleiding intern te volgen. Het is prettig dat Helix Academy en haar docenten op deze manier met ons meedenken.” Cordaans laatste cursus bij Helix Academy betrof offertebeoordeling en calculatie. Cornell legt uit waarom zij deze cursus hebben gekozen: “Dankzij deze cursus kan het team de offertes beter beoordelen en kunnen ze meepraten met de leveranciers en inspecteurs. Werknemers binnen dit team zijn hierdoor professionele gesprekspartners en weten wat er gaat gebeuren. Dat is voor ons belangrijk.”
“Het is fijn dat Helix Academy en haar docenten op deze manier met ons meedenken.”
Persoonlijk, professioneel en prettig
Persoonlijk, professioneel en prettig zijn de drie woorden waar Cornell het eerst aan denkt bij de vraag: welke drie woorden passen het best bij Helix Academy? “Helix denkt mee met de organisatie en is sterk in haar cursussen. Een groot pluspunt van de Academy is dat docenten allemaal praktijkervaring hebben. Docenten stralen dankzij hun praktijkervaring autoriteit uit en nemen goede voorbeelden mee die tot de verbeelding spreken. De cursisten ervaren dit als zeer prettig. Mijn ervaring is daarnaast dat je met Helix Academy goede afspraken kunt maken. De medewerkers van Helix luisteren goed naar de vraag waardoor de cursus perfect aansluit op de organisatie.” Cornell geeft Helix Academy vier van de vijf sterren. Cornell sluit lachend af met: “We hebben niet voor niks nog twee cursussen gepland staan.”
Een incompany organiseren voor jouw organisatie?
Bekijk hier de programma’s van de opleidingen huurrecht, bouwkosten en offertes beoordelen en NEN 2767 conditiemeting en MJOP’s of vraag vrijblijvend een incompany aan.