Klantcase Mooiland

Helix Academy (voorheen HabiTask) gaf een maatwerk training reparatieverzoeken en Mooiland zag de resultaten direct omhoog gaan.
De klantenservice van Mooiland wil een 8 scoren op klanttevredenheid. Mooiland zag dat het voor medewerkers zonder technische achtergrond lastig is om een goed beeld van het reparatieverzoek te krijgen, waardoor gesprekken langer duurden en moeizamer verliepen dan gewenst. Helix Academy (voorheen HabiTask) verzorgde een intensieve en interactieve 2-daagse training reparatieverzoeken. We evalueren dit met José Götz, teammanager klantenservice & verhuur, en Tim Damen, Sr. medewerker KCC.
Wat was het effect van deze training?
José: “De medewerkers kwamen laaiend enthousiast terug uit de training. Het gaf hen veel energie.
“De medewerkers kwamen laaiend enthousiast terug uit de training.”
José Götz – Teammanager klantenservice Mooiland
Doordat ze nu beter beeld hebben bij de reparatieverzoeken, duren gesprekken korter en gaat de monteur met een betere opdracht op pad. Met alleen een beslisboom, zonder verdere kennis, lukt het toch niet om een goede opdracht te formuleren en het verzoek goed uit te vragen.”
Tim: “In de managementrapportage zien we dat gesprekken korter duren, er is dus direct effect van de training. Ook onderhoud geeft aan dat ze met minder vage opdrachten op pad gestuurd worden.”
“In de managementrapportage zien we direct het resultaat van de training.”
Tim Damen, Sr. medewerker KCC
Hoe was de training?
“Het was een erg leuke docent, het enthousiasme straalde er vanaf. Hij had veel praktijkvoorbeelden, materialen, foto’s, en hij kent de corporatiebranche. Hij laat mensen zien wat effect van handelen is, voor andere afdelingen en qua kosten. Hierdoor gingen medewerkers het verband zien, tussen hun handelen en de gevolgen voor de organisatie en de klant. Het tempo was goed, en de docent wist goed de niveauverschillen in de groep gelijk te trekken. Had op website gekeken hoe Mooiland zaken geregeld had, en checkte of medewerkers dit wisten.”