Cursus Aannemen van reparatieverzoeken

Cursusduur

1 dag

Locatie

Utrecht

Het aannemen van reparatieverzoeken is vaak lastig. Wat bedoelt een gebruiker van een gebouw nou precies met ‘dat dingetje onderaan het raam’ of  ‘een soort boutje vlakbij de stortbak’?

De praktische cursus aannemen van reparatieverzoeken maakt gebruik van ons eigen unieke beeldmateriaal (dat je overigens na afloop als naslagwerk mee naar huis krijgt) en biedt inzicht in hoe je kan doorvragen en tot de kern van het probleem komt.

Alle medewerkers van corporaties of commerciële vastgoedbeheerders die meer technische basiskennis nodig hebben voor het aannemen van reparatieverzoeken, bv. KCC- en klantenservice medewerkers en opzichters. De cursus is met name gericht op het aannemen van reparatieverzoeken bij woningen.

Na het volgen van deze cursus:

  • Beschik je over de voor jou noodzakelijke technische basiskennis
  • Ben je beter en sneller in staat om reparatieverzoeken en/of onderhoudsklachten te begrijpen
  • Kun je op juiste wijze opdrachten definiëren op werkbonnen

Tijdens deze cursus leer je wat er zich allemaal in en op een woning bevindt, wat de meest voorkomende mankementen zijn, welke vaktermen het meest voorkomen en welke vervolgvragen je moet stellen aan bewoners bij de melding van een reparatieverzoek. Om dit doel te bereiken, zal er gedeeltelijk theorie worden behandeld, maar er wordt ook ruim aandacht besteed aan de praktijk in de vorm van veel foto’s en ander beeldmateriaal.

Programmaonderdelen:

  • Wettelijke bepalingen kleine herstellingen; wie moet wat herstellen en wie betaalt wat, wat zit er in het onderhoudsfonds, hoe om te gaan met VVE’s.
  • De opbouw van een woning, terminologie, met nadruk op onderdelen die leiden tot vragen en klachten. Dit onderdeel is het belangrijkste en grootste deel van de training.
  • Doorvragen, vervolgvragen stellen en goed luisteren om erachter te komen wat er precies aan de hand is, zodat de juiste persoon met de juiste onderdelen en gereedschappen naar de woning toe gaat.
  • Professionaliteit richting de huurder.

Certificaat
Na het afronden van deze cursus ontvang je een certificaat van deelname.

  • Voor wie

    Alle medewerkers van corporaties of commerciële vastgoedbeheerders die meer technische basiskennis nodig hebben voor het aannemen van reparatieverzoeken, bv. KCC- en klantenservice medewerkers en opzichters. De cursus is met name gericht op het aannemen van reparatieverzoeken bij woningen.

  • Leerdoelen

    Na het volgen van deze cursus:

    • Beschik je over de voor jou noodzakelijke technische basiskennis
    • Ben je beter en sneller in staat om reparatieverzoeken en/of onderhoudsklachten te begrijpen
    • Kun je op juiste wijze opdrachten definiëren op werkbonnen

  • Programma

    Tijdens deze cursus leer je wat er zich allemaal in en op een woning bevindt, wat de meest voorkomende mankementen zijn, welke vaktermen het meest voorkomen en welke vervolgvragen je moet stellen aan bewoners bij de melding van een reparatieverzoek. Om dit doel te bereiken, zal er gedeeltelijk theorie worden behandeld, maar er wordt ook ruim aandacht besteed aan de praktijk in de vorm van veel foto’s en ander beeldmateriaal.

    Programmaonderdelen:

    • Wettelijke bepalingen kleine herstellingen; wie moet wat herstellen en wie betaalt wat, wat zit er in het onderhoudsfonds, hoe om te gaan met VVE’s.
    • De opbouw van een woning, terminologie, met nadruk op onderdelen die leiden tot vragen en klachten. Dit onderdeel is het belangrijkste en grootste deel van de training.
    • Doorvragen, vervolgvragen stellen en goed luisteren om erachter te komen wat er precies aan de hand is, zodat de juiste persoon met de juiste onderdelen en gereedschappen naar de woning toe gaat.
    • Professionaliteit richting de huurder.

    Certificaat
    Na het afronden van deze cursus ontvang je een certificaat van deelname.

  • Data & kosten